De werkwijze van Onwijs Marketing

Een bedrijf vroeg mij een keer om een Facebookcampagne. Kan ik goed optuigen, buitengewoon goed zelfs. Maar dan wel als onderdeel van een complete online marketing strategie. Een Facebookcampagne is slechts een bouwsteen. Zonder plan, zonder richting, zonder strategie gaan we niet aan de slag. Je vindt strategie wat abstract klinken? Ik ook. Dus maak ik graag helder wat ik doe en hoe ik te werk ga.
Waar staat jouw bedrijf nu en waar wil je heen? Wat wil je bereiken, bij wie, wanneer en vooral: hoe? Het zijn dé basisvragen voor een effectieve online marketing strategie. Het is net als zeilen: wat is het vertrekpunt? Wat is de eindbestemming? Hoe kom je daar? Je vaart ook niet in één ruk duizend kilometer. Van eiland naar eiland dus? Wat zijn de weersomstandigheden? Welke crew en materialen heb je tot je beschikking?
Ook bedrijven die een online marketing strategie willen optuigen, implementeren en uitvoeren, hebben een kapitein nodig. Die kapitein wil ik graag zijn. Maar uiteindelijk geef ik die rol wel door. Ik reik de handvatten aan, zodat bedrijven het vervolgens zelf kunnen. Ik neem je mee op het pad dat uiteindelijk leidt naar jouw doel. Samen gaan we op reis. Niet met zevenmijlslaarzen, wel via de volgende zeven stappen:

1. Kennismaking

Ik bied je antwoord op de vraag: wat wil je bereiken? Bij wie? En wanneer?

2. Analysefase

a. Analyseren van beschikbare documentatie en statistieken

b. Zoekwoordenonderzoek

3. Inzicht en overzicht

a. Inzichtelijk maken van huidige situatie en gewenste situatie

b. Overzichtelijk documenteren en presenteren van bevindingen

4. Strategische sessie

In samenwerking met de klant en projectbetrokkenen antwoorden formuleren op hoe we de situatie gaan bereiken en welke middelen we daarvoor inzetten

5. Strategievorming

Vanuit fase 2, 3 en 4 schrijf ik een pragmatische strategie en licht ik toe wat de uitgangspunten zijn voor een succesvolle implementatie

6. Implementatie strategie

a. Op een pragmatische manier de online marketing strategie invoeren

b. Trainingen en on the job coaching

c. Testen, testen en nog eens testen

d. Learnings toepassen op gevorderde implementatie van de strategie

e. Projectbetrokkenen tools aanreiken om zélf online marketing te bedrijven

7. Kennisoverdracht

Kennis en ervaring overdragen aan klant en projectbetrokkenen zodat zij zelfstandig verder kunnen met de implementatie van de online marketing strategie

Nu je hier toch bent!

Keertje verder praten? Kost je die eerste keer niets trouwens. Lijkt me tof!
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Martijn Hassink // Concreet Geeft Vorm
Nico is pragmatisch en kijkt kritisch mee op alle vlakken om tot een succesvolle samenwerking te komen. Met zijn jarenlange ervaring op (off- en) online marketing en strategie is Nico een heel prettige en eerlijke sparringpartner. Daarnaast is Nico altijd bereid om zijn netwerk in te zetten en te delen, alles voor het beste resultaat!