Eline vult aan: “We zien bij onszelf en collega-ondernemers dat er nog enorm veel tijd verloren gaat aan offertetrajecten of opdrachtgevers die bij voorbaat al geen goede match zijn. Dat is frustrerend, want die tijd had je ook aan wensklanten kunnen besteden. Achteraf weet je het vaak wel te duiden, maar dan is het al te laat.”
De ondernemers vergelijken het matchen op basis van kernwaarden met een goed huwelijk of een aankomende vechtscheiding. Eline: “De relatie tussen een opdrachtgever en opdrachtnemer is net als een huwelijk. Trouw je met elkaar vanuit de verkeerde basis, dan ligt een scheiding in de nabije of verre toekomst op de loer. Met soms een vechtscheiding als gevolg. Enorm pijnlijk voor beide partijen. Daarom is een match op basis van kernwaarden zo belangrijk.”
Wat drijft de ondernemers nog meer om dit te doen? We vragen het ze. Geert Jan springt in: “Wij vinden het zelf ontzettend belangrijk dat we klanten en collega’s krijgen die bij ons passen en dus checken we altijd onze kernwaarden met die van de mensen waar we zaken mee doen. Onze kernwaarden ‘Daadkracht, Ontdekken, Eigenzinnig, Puur en Impact’ leggen we altijd langs de lat van onze klanten, nieuwe collega’s en opdrachtnemers. Komen de kernwaarden voor minimaal 80% overeen, dan hebben we een match. Dit is voor veel bedrijven een nieuwe gedachtegang, dat merken we vaak als we ons verhaal vertellen. Voor ons is het al jaren normaal. Toen we ons dát realiseerden en beseften dat er nog geen app voor is om dit mogelijk te maken, hebben we alles op alles gezet om dit voor elkaar te krijgen. Wij gunnen de wereld betere zakelijke matches!”.
Het drietal laat duidelijk doorschemeren dat het hen gaat om impact te maken op de wereld, écht van betekenis te zijn. Nico: “Als we ondernemers kunnen helpen tijdwinst te boeken en de juiste matches te maken, dan is iedereen blij. De klant, de opdrachtnemer én de collega’s die daardoor met veel meer plezier aan de slag kunnen voor een toffe opdracht. Daar wordt de wereld volgens ons een stuk mooier van!”
Ook voor het vinden van opdrachten is de app geschikt. Als opdrachtgever plaats je een opdracht, zodat een opdrachtnemer naar links of naar rechts kan swipen. Je kunt daarnaast instellen vanuit welk gebied een match mag komen. Werk je bijvoorbeeld vanuit Apeldoorn, dan vindt een opdrachtgever het veelal fijn dat een opdrachtnemer uit dezelfde regio komt. Dat kun je allemaal zelf instellen. Zelfs zakelijk daten is een mogelijkheid. “Het enige wat je dan hoeft aan te vinken is het vakje ‘staat open voor de liefde’”, aldus Geert Jan. Hij vervolgt: “Klinkt misschien een beetje gek dat deze mogelijkheid bestaat, maar uit eigen onderzoek blijkt dat zo’n 71% van de singles een relatie met een collega of zakenrelatie start. Die functie hebben we dus meteen toegevoegd.”
De app is ook te koppelen aan LinkedIn. Nico: “Je laadt je professionele profiel van jezelf of jouw bedrijf meteen vanuit LinkedIn, zodat je direct kunt starten. Jouw relaties op LinkedIn kun je met een vinkje in onze app laten weten dat je actief bent op BINDR. Niks geen gedoe meer met het importeren of exporteren van al je contacten.”
De app ‘BINDR’ is gratis te downloaden via www.bindr.work voor Nederlandse inwoners. Voor alle gebruikers is de app tot en met het einde van 2022 gratis te gebruiken, daarna betaal je als opdrachtgever slechts € 50,- ex. BTW op jaarbasis om de app te gebruiken. In 2023 wordt de app ook uitgerold naar België en Duitsland.
Voor de gebruikers die voor het einde van maart 2022 de app downloaden, staat een leuk presentje te wachten.
Neem dan contact op! Mijn kernwaarden zijn: Leiderschap, Ontdekken, Eigenzinnig, Puur en Impact.